Medierne er en kraftfulde thing – den gennemsnitlige person bruger en enorm mængde af deres liv indtager det i en form eller en anden, og vil tilbringe en betydelig procentdel af den tid, man ser på, lytter til eller ser reklamer. Hvis du vil bruge mediernes magt, dog skal du ved hvad du laver.

Reklamer i aviser og magasiner.

Der er to former for reklame du kan få i aviser og magasiner: klassificeret og display. Classifieds er små annoncer mod bagsiden af publikationen, mens displayannoncer kan være næsten enhver størrelse fra et lille hjørne af en side til en massiv dobbelt opslag.

Hvis der er en publikation du er interesseret i at annoncere i, enten gå til sin hjemmeside (sats kort afsnit) eller kalder sin reklame afdeling for at finde ud satserne afgifter det. Nu vælge din kæbe fra gulvet. Ja, annoncering i de trykte medier virkelig er det dyrt, og for de fleste hjem virksomheder det sikkert bare vil ikke være det økonomisk.

Der er dog en undtagelse: niche og handlen magasiner. Hvis du nogensinde har kigget i en kiosk, vil du have set, bare hvor mange blade der er derude, fylde hvert tænkeligt hul i markedet. Du skal finde bladet, der mennesker, der er interesseret i dine ydelser kan læse. For eksempel, hvis du er en bryllupsfotograf, kigge efter et magasin kaldet ‘Dit bryllup’, ‘Bruden’ eller noget lignende. Reklamer i disse magasiner vil være langt billigere end at placere en annonce i en general-publikum publikation, og langt mere tilbøjelige til at rent faktisk få nogle svar.

Annoncering på radioen.

Uanset hvor du er, er chancerne, at der er en lokal radiostation. Når dit hjem virksomhed vokser til en anstændig størrelse, kan du overveje at købe nogle tid på den.

Virkelig, selv om, den kun lidt hjem virksomhed, der kan gavne nok fra radio annoncer til at retfærdiggøre udgifterne er der ikke noget at gøre med biler. Da radio er næsten udelukkende begrænset til at bruge som i bil underholdning nu, ved du, at næsten alle din annonce når bliver en bilejer, og så måtte være interesseret i hvad du tilbyder. Hvis du tilbyder noget, som folk har brug for billigt eller endda gratis, kan du få en stor reaktion.

Desværre, at svaret kunne være en lidt for stor–takket være tid-følsomheden radio, du vil få mobbet næste dag, og derefter alle vil glemme dig igen. Radio reklame tilbyder lytteren ingen mulighed for at holde din annonce og henvise til den senere, eller at finde det igen i fremtiden. Du vil finde, at alle annoncer, der involverer et telefonnummer er spektakulært ubrugelige.

Reklame i fjernsynet.

Medmindre din virksomhed bliver temmelig store, ville dette være en dårlig ide. Du ville have problemer med at producere og lufte en annonce endnu på lokale kabelkanaler for mindre end $10.000. Selvfølgelig, hvis der er et marked for produktet og du har fået budgettet til dette, kan du tage en gamble og gøre en mint. De hjem virksomheder, der har tendens til at gøre mest muligt ud af TV-reklamer er dem, der har en ‘enestående og nyttig opfindelse’ produkt med let at påvise fordele–Tænk oplysningsspot. Forskning viser, at du kan sælge næsten alt givet en 60-sekunders annonce, en gratis telefonnummer og en prispunkt for $19.95.

Annoncering på Billboards.

Her er en, der bliver overset temmelig ofte, men kan være meget effektivt, hvis du gør det rigtigt. Billboard-annoncer er relativt dyre, men de generelt blive oppe for længe, og de kan være meget specielt målrettet mod et område – den ene, hvor de er fysisk placeret. Du får de bedste resultater med dette, hvis du kan sætte en tæt nok på din virksomhed, at det kunne sige ‘drej til venstre ved det næste vejkryds’, eller noget lignende. Telefonnumre er igen, temmelig ubrugelig, selvom du kunne have lidt held at sætte en hjemmeside-adresse deroppe.

Reklame på film.

Endelig, her er en, der ofte bliver overset. Hvis du slår i biografen tidligt, du måske har set, før den store budget ads, annoncer for lokale virksomheder er køre. Dette kan være et godt sted at annoncere relativt billigt i ganske højt profilerede måde, og det virker særligt godt for take away mad forretninger.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *